donderdag 2 juni 2016

Hieperdepiep


Op 31mei was mijn mama jarig... Voor de gelegenheid gaf ik een snijbestandje weg (via FB) van een hele mooie verjaardagskaart. En natuurlijk testte ik die zelf ook eens uit.

TIP: Papier kleef je beter op de light hold snijmat. De "gewone" snijmat kleeft ontzettend hard en is hier daarom (vooral als hij nog vrij nieuw is) minder geschikt voor.



De perfecte snij-instelling voor papier is altijd wat zoeken. Elk papier heeft zijn eigen eigenschappen en dat maakt het niet zo evident.
Ik start steeds met de instelling van cardstock/karton en zoek zo verder... Meestal is dit een goeie start !


De cameo aan het werk...



 Na het snijden moet het gesneden papier zeer vlot lossen, krijg je scheurtjes ? Dan heb je net niet diep genoeg gesneden.

 Resultaat van het gesneden werk...




 Versie 1, gesneden uit papier met een leuke print.




 Voor deze versie sneed ik de rondjes (midden) niet uit de bloemen.
Maar verving ik deze door opplaksteentjes.
 Met een pincet kun je de kleine steentjes makkelijk oppakken. Ze zijn zelfklevend dus het werkt heel makkelijk.
(hoewel de steentjes meer werk waren dan het snijden van de kaart, is het resultaat wel leuk)
 Versie 2, effen papier met opplaksteentjes.

En voor welke versie heb jij een voorkeur ?




2 opmerkingen: