zaterdag 30 april 2016

Santé Supermama


Vinyl is een hemels product waar je zoveel leuke dingen mee kunt doen.
Ondanks het feit dat het waterbestendig is (buitengarantie) blijft het helaas op porcelein niet permanent kleven als je deze in de vaatwas dumpt na gebruik.

Maar... daar bestaat natuurlijk wel een oplossing voor:
SHARPIES !



Sharpies bestaan in heel wat verschillende kleuren. De fine-point sharpies (geen superfijne punt, een leuk kleurstift formaat) lenen zich perfect om porcelein te versieren.
Omdat ik geen vaste hand heb ging ik als volgt te werk:


Ik sneed een leuk snijbestand uit vinyl, en pelde het zodat ik een mal bekwam.


 

Ik bracht transferfolie aan op de sticker...











Omdat mijn drinktas een ronde vorm heeft, maakte ik inkepingen in mijn mal. Als je nu vanuit het midden je sticker aanbrengt dan zal de transferfolie zich in de rondingen over elkaar plooien zodat je mal zelf geen inkepingen vertoont (aldus het deel die we straks gaan inkleuren).

Dat er hier en daar lucht en inkepingen in mijn rand zitten maakt helemaal niet uit, de sticker verdwijnt straks toch. De mal is perfect bruikbaar op deze manier.

En nu... inkleuren dan maar ! 


Laat even drogen en verwijder daarna je mal.
(oké ik was te ongeduldig, het leek droog maar na het verwijderen van de mal had ik toch een vlekje veroorzaakt)






En dan nu... In de oven om te fixeren !
Ik plaatste deze 60min op 100°C


En dan hier speciaal voor jullie het snijbestand van de SUPERMAMA !
https://drive.google.com/open?id=0B-q4OR-lrOUBSWRGcHQ5Ujl0OVk


HAVE FUN !






3 opmerkingen: