dinsdag 31 mei 2016

Sweet Cactus Deel 2 (over hoe de naaimachine en cameo mekaar aanvullen)

In Deel 1 naaide ik een überschattige babylegging, maar daar hoort natuurlijk nog een bovenstuk bij !



Neem een foto van het stofje en open deze in de Silhouette Studio.




Hoe je moet traceren legde ik reeds hier uit.
We hebben hier nu wel een ingekleurde tekening, maar aangezien alles zwart omrand is werk ik op dezelfde manier. Ik traceer dus de zwarte lijnen.



Ik kleur steeds mijn getraceerde tekening in (vulkeur) om zo het geheel te beoordelen.
Mooi toch ?
(degroeperen of paden losmaken vooraleer je de verschillende delen apart kunt selecteren)

Maar dat inkleuren... dat heeft echt nog een andere functie (zie snij-instellingen) ! 



Wie reeds een workshop bij mij volgde weet dat ik er op hamer om ook steeds met een correcte pagina-instelling te werken. Bij deze... ik gebruik een vel folie (20x25cm) op de snijmat.
Ik ga straks flock en flex snijden, dus ik spiegel de afbeelding.

En nu ...
Bij de geavanceerde snij-instellingen kies je welke vulkleur je wil gaan snijden. Je kunt elk kleur apart gaan selecteren, een ander materiaal kiezen en apart laten uitsnijden.







NB: ik heb 2 verschillende groene tinten, omdat de gaatjes in de cactus (die zwart zijn) niet uit mijn zwart gesneden mogen worden. Opletten dus als je met de geavanceerde instellingen werkt, je moet wel wakker zijn :-)

En als je aan de bron zit is het kiezen uit al die mooie kleurtjes bijzonder moeilijk.
Ik koos anthraciet flex in combinatie met petrol flock. Zo wordt het alsnog een zacht cactusje !


Vergeet je ook geen testsnede te doen ?

 Pellen die handel !

De pelhaak (scherp die gerust wat bij met wat schuurpapier) is heel erg handig, maar ik ben verslaafd aan de scherpe pelpincet.


We zijn er bijna ! :-)
Het is altijd spannend afwachten naar het eindresultaat.
Deze volgt in "Deel 3" waar ik met de transferpers mijn cactus ga afwerken !


Maar hier alvast de leuke cactus om zelf te snijden !













Geen opmerkingen:

Een reactie posten